11 juni - rabies

2013-06-11 @ 15:54:59
1. I'm drunk, I suppose
Låt oss alla minnas tillbaka till min dramatiska gårdagskväll. Satt i telefon med Sofie en stund rätt sent igår kväll, hörde hur det smällde till på fönsterbrädan utanför och får se Zhantos sitta där och se skärrad upp med en puls på 230. Släppte in honom såklart, tänkte att han stimmat med nån av grannkatterna, men han for in som en raket och betedde sig skitmystiskt. Fick lägga på med Sofie och ta hand om min katt som var ett vrak i typ två timmar - han svettades floder om tassarna som de gör när de är stressade eller rädda, pulsen gick skitfort och ena stunden kröp han ihop i ett hörn på toaletten, för att i nästa sekund rusa runt och flaxa hysteriskt med svansen och sen kasta sig ner för att bita/slicka den och benen, och så kröp han ihop i ett hörn igen. Det var liksom tydligt att han inte mådde bra, och det kändes som att det var nåt med bakdelen som han var irriterad på.
 
Han låg ialla fall i min famn i typ en timme inne på toaletten och jag klappade honom så att han skulle lugna ner sig, sen förflyttade vi oss till sängen där han kröp ihop och så sakta började han bli lugn. Han slutade svettas och lyckades slumra till, men pulsen var fortfarande hög. Här hade jag börjat bli riktigt rädd och funderade först på ormbett, men jag kände igenom honom noggrant flera gånger och jag hittade inget bett eller svullnad. Sen funderade jag på om han ätit nåt, men hur ska man veta det? Det är ju inte jättelätt att försöka ta sig iväg till en veterinär mitt i natten från där vi bor heller, när ingen har körkort av oss.
 
 
 
Sen blev klockan 03:00 ialla fall och eftersom katten somnat och lugnat sig något så bestämde vi oss för att göra detsamma och åka till veterinären idag om han inte blivit bättre. Vaknade imorse och då var han som vanligt i ca en halvtimme innan han började flaxa runt med svansen igen - fast inte alls likadant som igår kväll. Imorse verkade han mer irriterad bara, igår var han verkligen stressad utav något. Men det försvann efter en liten stund, och idag har han varit ute och kom nyss tillbaka och var helt som vanligt så jag fattar inte vad det var som hände med honom igår. Han har ätit och druckit. Men jag ska köpa avmaskningsmedel ialla fall för sådär med svansen gjorde han en annan gång och då försvann det när jag avmaskat honom, kan ju vara nåt som kliar i rumpen liksom.
 
Men panikanfallet är verkligen ett mysterium, han var verkligen dålig där ett tag och jag är så tacksam att det gick över av sig självt samtidigt som jag hade velat veta vad det var för fel.... Fina Zhantos <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0