12 juni - nyttig bärpaj

2013-06-12 @ 11:03:00
1. I'm drunk, I suppose
"HERREGUD STOPPA PRESSARNA!!" tänker ni säkert nu när ni ser rubriken. Men det var faktiskt helt okej! Det blir ju dock inte lika sött som man är van vid med paj, och inte lika frasigt heller egentligen, men för den som är intresserad langar jag här receptet så kan ni prova själva!
 
 
Till en paj behövs:
3 dl frysta hallon och blåbär
1/2 dl Stevia strösocker (detta hade jag inget hemma så jag tog vanligt strösocker)
4-5 äggvitor
2 dl havregryn
2 tsk kanel
 
Sprid ut bären i pajformen, utan att smörja den innan.
(jag hade även lite potatismjöl på för att den inte skulle bli för blaskig)

Vispa sockret och äggvitorna jättefluffigt!

Häll i havregrynen i fluffet och rör om försiktigt
(ja det står ett nudelpakets-torn i bakgrunden som mannen skapat och som jag inte orkade ta bort)

Smeta sen ut havrefluffet över bären - och det kanske känns mycket först men flufftäcket krymper när det kommer in i ugnen så var noga med att täcka runt om alla bären.

In på 200 grader och sen är den klar när täcket har fått fin färg och blivit lite frasigt - men som jag skrev så lyckades jag inte få det riktigt frasigt efter 20 minuter så antingen har jag en dålig ugn eller så får ni pröva er fram själva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0