22 juni - midsommardagen

2013-06-22 @ 16:27:29
1. I'm drunk, I suppose
 

Hade en otroligt lugn och pensionärsaktig midsommarafton igår. Vi googlade lite symptom på mannen och kom fram till att han troligen fått nån ögoninfektion så det var väl kanske lika bra att stanna hemma eftersom det smittar så lätt. Jag ägnade min dag åt att laga mat istället!


Frukost: Obligatorisk jordgubbs-frulle med mjölk

Lunch: Obligatorisk sill-lunch med nypotatis, gräddfil och massa gräslök. JAG åt alltså detta. Mannen tråkade och hulkade över silldoften och värmde gårdagens rester istället, hahahah!

Middag: Här skulle jag göra en midsommargryta på fläskkarré var min tanke, det funkade skitbra tills jag råkade höja värmen ett snäpp för mycket och samtidigt glömde bort tiden lite. Så rätt som det var hade all sås kokat bort och jag stod med små oljiga grytbitar som börjat bränna fast. Lyckades dock rädda det hela genom att ta bort det brända och göra ny sås, det blev ju dock inte så mört som jag ville men vi var otåliga och hungriga till slut.

Efterrätt: Jordgubbs-och rabarberpaj med vaniljsås/vaniljglass. Jag satsar på att bli paj-mästare, men det är svårt tycker jag för antingen blir de för sura eller för blaksiga i konsistensen, och då tycker jag att jag häller på hur mycket socker och potatismjöl som helst varje gång. Får väl överdriva så kanske det blir perfekt en dag. Däremot inte sagt att gårdagens paj var god, för det var den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0