26 juni - har varit på sjön idag

2013-06-26 @ 21:28:00
1. I'm drunk, I suppose






Det var en del vatten i Kalmar idag. Spöregnade KONSTANT från det att jag steg upp vid kl 05:50 fram till lunchtid, vilket ledde till att det blev en del översvämningar i stan. Tack och lov slutade det regna sen, så när jag skulle hem nu ikväll hade vattnet pumpats undan och man kunde åter igen ta sig fram. Inte varje dag man åker buss på sjön.
 

 
Gjorde risktvåan/halkan idag med på körskolan! Det var nyttigt som fan, man trodde ju man hade koll innan men det är ju inte förrän man provat på det nu efterhand som man inser hur KÖRD man är om man bara kör liiite för fort, vad som kan hända om man inte har säkerhetsbälte på sig eller hur maktlös man är när man får vattenplaning eller råkar köra ut på blank-is. Vi var två som skulle köra idag, satt först med i bilen när den andra snubben skulle göra övningarna men jag insåg efter några hårda inbromsningar i både 70 km/h och 50 km/h att det gungade lite väl i magen - bebisen började sparka som fan och vända sig, så jag valde att gå in i huset så länge medan han körde för att inte utsätta magen för onödiga påfrestningar.

Även att den ligger skyddad inne i magen så kändes det lite obehagligt, det kändes mycket bättre och helt klart annorlunda sen när jag själv skulle köra eftersom jag då både kunde spjärna emot med fötterna mot golvet när jag pressade på bromsen och samtidigt hålla fast mig i ratten. Kändes mer kontrollerat än att sitta i baksätet och inte riktigt ha nåt fast grepp om nåt. Men det gick bra!

Nu, SOVA.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0