3 juni - tycker nog om sommaren detta året

2013-06-03 @ 21:23:46
2. Gravid
 


Har rastat de vita benen idag för första gången detta året! Brun-utan-solade mig lite lätt imorse innan jag åkte iväg, NEJ NI SER INTE DET men det räckte för min självkänsla idag hehehe-he..
 
Hälsade på farmor en sväng och sorterade ihop lite bebiskläder som vi fått av släktingar - det är så kul att vi får så mycket, det mesta i denna laddningen var bebiskläder i de minsta storlekarna så vi lär knappast behöva köpa nåt nytt precis i början. Och egentligen är väl det lika bra eftersom de växer ur kläderna på bara några veckor, det vi fick nu var i jättefint skick och knappt använt. Dog när jag hittade zebratofflorna på bilden, HUR SÖTA?! Kommer ju vara toppen sen framåt hösten för bebis att gosa i, om hen nu vill ha på sig dem och inte sparkar av sig dem under ett vildsint vansinnesutbrott. Vet redan nu att jag kommer få en vild bebis så har förberett mig på det värsta!
 
Sen drog jag på föräldrakursen - utan mannen denna gången för han hade ett möte, men idag handlade det om amning.... Och även om barnmorskan försökte poängtera att männen kan hjälpa till mycket med amningen genom att peppa och avlasta osv, så kändes det ändå inte som att C missade så mycket idag. Det skulle i så fall varit när barnmorskan drog fram ett låtsasbröst i tyg stoppad med vadd för att demonstrera hur det ska gå till, HAHA det var en rolig avdramatiserande grej!

(btw lägg märke till min mage på första bilden, ja detta är alltså min vy numera. Eller ja, egentligen ännu mindre då jag vinklade fram kameran för att kunna få med fötterna, ser dem inte längre om jag inte böjer mig framåt)

Kommentarer
Postat av: Patricia Lindh

Haha! va gullig du är :D Tror nog både jag och Linus är såna som vill få iordning väldigt snabbt, för att vi ska må bra! Blir så stressade utav att bo bland kartonger! Men phu, de har varit rätt slitet! Kram

2013-06-04 @ 12:16:41
URL: http://mammasangel.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0