16 november - körkort!

2013-11-16 @ 18:11:57
1. I'm drunk, I suppose
Äntligen körkort, mina vänner! Fan vad skönt de känns. Uppkörningen gick faktiskt bra, några småtabbar gjorde jag så vågade inte riktigt hoppas på att hon skulle godkänna mig - men det gjorde hon! Mamma hade även lovat att om jag klarade det skulle jag få låna bilen över helgen, så direkt efter åkte jag ut till Dalen och hämtade den, sen hem till Nybro för att hämta Christopher och lillbrallis - sen passade vi på att åka till Smedby och hämta adventsljusstakar när vi ändå hade bil.

Sen råkade vi åka hem mitt i eftermiddagsruset, då det även hunnit bli mörkt.... Det var svettigt. Och kanske inte nåt man bör ge sig in på samma dag som man fått kortet, HAHA men vi kom hem iallafall!

Imorn ska jag träffa Karate-Leif som kommit hem över helgen, ska även lämna tillbaka bilen. Lite tråkigt, men nu får jag ju köra iallafall! Jag lär inte skaffa en bil just nu anyways, det får vänta lite och det är ju billigare att åka tåg ändå i det långa loppet, men känns så jävla härligt att jag KAN låna en bil om jag skulle behöva. Skitbra till nästa år när jag ska börja söka jobb igen och man kan skriva det på sitt CV, nåt jag märkt alltid är meriterande även om det inte ens behövs i arbetet. Så nöjd med mig själv!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0