1 juli - allmänt babbel (mest om mitt eldigt röda hår)

2014-07-01 @ 10:55:09
1. I'm drunk, I suppose
Idag har jag städdag! Försöker alltid ha det när Joline inte är här, dels för det är mest praktiskt när man är ensam och dels för att hon ska slippa spendera en halv dag med att glo på när mamma dammsuger och annat tråkigt. Har gått ner till tvättstugan med första omgången tvätt också så att jag har rena lakan, så ikväll kommer jag känna mig sååååå nöjd och 100 % tillfreds med mitt hem haha.
 
Och igår efter jobbet skulle jag köpa en färgbomb till håret på en salong här i Nybro, men de hade inga alls?! Hur kan man INTE ha det, haha? Och hon jag snackade med verkade inte ens särskilt positivt inställd till dem, "de fungerar knappt ändå" fast det beror väl på lite hur man förväntar sig att resultatet ska bli kan jag tycka... Det är klart att de inte håller länge eftersom det inte är en permanent färg. Jag tror inte ens den kallas för toning. Hur som haver så måste jag ha en bombjävel till håret typ NU eller kanske imorgon. Innan helgen iallafall för nu kan jag nästan inte vänta längre med att tvätta håret... Nej jag har alltså inte tvättat håret sen i torsdags när jag färgade det. JAG VET STOPPA PRESSARNA, jag är lika förvånad som er - men faktum är att det faktiskt hållt sig fräscht fram tills typ idag. Vet inte riktigt vad det beror på men jag har vant håret vid att bara tvätta det två gånger i veckan nu ganska länge = det går längre tid innan det blir skitigt, PLUS att jag blekte det rätt rejält innan det röda åkte i vilket gör håret torrt som fan och sen har jag haft tupering i håret nu i nästan en vecka vilket också är nåt som gör att det inte blir skitigt lika fort av oklar anledning.
 
Men ja, både vill och inte vill tvätta håret idag. Jag ska göra det, men är ju orolig för hur pass mycket färg det kommer rinna ur.... Men jaja, tvättar jag idag så kan jag beställa en färgbomb från le internet som förhoppningsvis hittar hem hit innan fredag, och så kluttar jag i den då. Yä. Let's do that!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0