21 juli - dagen då Zantos förlorade ett av sina nio liv

2014-07-21 @ 22:48:40
1. I'm drunk, I suppose
Min balkong är öppen men inte nätad med hösnät. Otroligt dumt kanske, med tanke på att katterna alltid befinner sig därute nu på sommaren och att Zantos dessutom brukar roa sig med att gå balansgång på räcket, självmordsbenägen som han är.
 
Och ikväll när jag hade lagt Joline för kvällen, satte jag mig vid datorn. Satt där en stund, sen ringde Frida så jag gick ut och satte mig på balkongen för att snacka så jag inte skulle väcka Joline. Så hör jag hur en katt jamar, trodde först att det var grannen ovanför mig som råkat stänga ute sin katt på balkongen. Sen ser jag att det sitter en liten katt under en bil precis utanför på parkeringen, men tänkte inte mer på det förrän jag plötsligt ser att det är ZANTOS?! Asså de tankarna som snurrade i mitt huvud innan jag kom ner dit var inte trevliga, ska jag säga er. Föreställde mig det värsta, med brutna ben och att käken skulle vara ur led eller bruten, och aa... Fyfan. Så kom jag ner, han sprang fram till mig direkt och jag lyfte upp honom och gick tillbaka upp. Har genomsökt honom hur många gånger som helst, men han har bara ett skrapsår på hakan och på ena trampdynan. I övrigt oskadd. Fattar inte hur katten kunde klara sig så bra från ett fall från andra våningen + garage rakt ner i asfalten, men han förbrukade ju ett av sina nio liv ikväll, helt klart. Älskade fluffet <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0