4 juli - detta med brödrost

2014-07-04 @ 09:18:18
1. I'm drunk, I suppose
Eftersom jag inte längre har en brödrost av olika anledningar, så har jag den senaste tiden rostat mina mackor i ugnen. Och ja, eftersom jag fryser mitt bröd (det hinner bli gammalt innan jag ätit upp det annars), så är det alltså nödvändigt att kunna värma upp det innan jag ens KAN äta det.
 
Det har även den senaste tiden hänt vid X antal tillfällen att jag glömt bort brödet, och kommit på det försent när de redan har blivit brända. Rekordet hittills var tidigare i veckan när jag glömde bort mina två brödskivor totalt fyra gånger, dvs ÅTTA SKIVOR BRÖD innan jag fick dem o-brända. En halv jävla limpa bara för att jag är en idiot.
 
Men idag har jag bestämt mig för att sluta rosta mina mackor i ugnen och istället köpa en fin brödrost. Anledningen? Glömde ju såklart mina mackor, igen. Men denna gången var det längre tid - i vanliga fall brukar jag bara glömma dem nån minut längre medan jag står och håller på med annat i köket, men idag tog jag med mig barnet och satte mig på toaletten, borstade bort kattsand från golvet och rensade kattlådan innan jag kände att det osade bränt..... Och ja, dessa hade till och med börjat bränna igenom på undersidan vilket ALDRIG hänt förut, det RÖK ordentligt om mackorna när jag tog ut dem och slängde dem i vasken för att spola dem med vatten... Och det luktade nästan brandrök asså, fyfan. Idag blev jag faktiskt rädd.
 
Så efter att ha öppnat alla fönster på vid gavel och vädrat ut nu en lång stund så har jag druckit mitt kaffe och brett smör på ett mjukt tacobröd istället. Vore ju synd att elda upp mitt hem nu när jag börjar få så fint här.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0