11 juni - dagsplaner

2014-06-11 @ 10:19:23
1. I'm drunk, I suppose
Idag ska jag städa, åka in till stan och träffa Frida, och dra med mig henne och köpa färg. Jag snackade ju om att jag bara ville ha vita möbler nu, bestämde mig lite spontant för att jag skulle köpa färg och måla om mitt köksbord vitt, men sen insåg jag att det kommer nog krävas en del färg som jag inte har råd med nu. Bättre att ta det senare i sommar när jag jobbar. Så nu tänkte jag måla om väggarna istället, det blir ju en större skillnad och kommer göra mycket här hemma då alla tapeterna är H-E-M-S-K-A. I köket liksom - köksluckorna är gråa, kaklet är vitt, så långt är det okej. Men tapeterna.... Inte nog med att de är i en såndär klassiskt äcklig grön färg, med stora gula blomgrejer på, så är de dessutom så jävla fläckiga av allt möjligt (mat, diverse vätskor, fett...) så där ska jag faktiskt måla först. Det är ändå väldigt lite väggyta som ska målas då det mesta täcks upp av skåp. Så det ska bli vitt! Sen ska jag måla en fondvägg i vardagsrummet också, kanske två, jag får se hur mycket färg som behövs och hur mycket det går på. Tror det blir någon form av grå. Men hur som helst - stor förändring för en liten peng! Sjukt pepp. Ska lägga upp före/efter-bilder!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0