26 juni - bara för att klargöra

2014-06-27 @ 09:16:18
1. I'm drunk, I suppose
Jag har skjutit upp detta inlägget ganska länge för jag vet egentligen inte hur jag ska utforma det. Eller om jag ens ska skriva det.
 
 
Men jag har fått en del frågor om det, och jag kan bekräfta att jag och Christopher har separerat för en tid sedan. Jag vill inte gå närmre in på detaljer med respekt för vårt privatliv när vi dessutom har ett barn ihop, men ibland är det helt enkelt bättre att gå skilda vägar och så har det varit i vårt fall. Angående Joline så är det ju såklart skittråkigt och sorgligt, jag tror inte någon som skaffar barn önskar sig detta men man får se det positivt på det sättet att hon fortfarande är så liten - även att jag verkligen önskar att det hade funkat mellan mig och C så att hon hade kunnat vara en av de få som faktiskt har föräldrar som bor ihop.Just nu har vi henne tre dagar åt gången när hon är såhär liten, men tanken är sen att vi ska jobba oss sakta uppåt med en dag extra i framtiden så att vi sen har henne varannan vecka.
 

För mig känns det som ett nederlag på ett sätt för att man plötsligt blev den här klassiska klyschan "unga som skaffar barn separerar alltid", och det är väl svårare att hålla ihop en familj när man är yngre - inte fan vet jag. Vi var ändå tillsammans i 4 år. Men såhär kan det väl bli ibland I guess. Jag mår bättre nu iallafall, har mer energi, kraft och ork till att göra saker, och jag känner mig allmänt gladare vilket många påpekat också. Jag bor kvar i lägenheten just nu men tanken är väl att flytta till Kalmar någon gång, kanske om ett år eller så. Vi får se helt enkelt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0