18 maj - rastlösheten

2014-05-18 @ 22:44:45
1. I'm drunk, I suppose
Älskar mitt barn över alla levande organismer här på jorden, men nu är jag trött på att vara mammaledig. Jag saknar att komma ut ur mitt hem, och jag saknar att umgås med andra vuxna som inte är min sambo eller våra familjer. Ska väl inte påstå att vi hänger med vår släkt all ledig tid vi har, men det är ju dem vi träffar om vi åker hemifrån i princip. Visst träffar jag kompisar och sådär ibland, men det är rutinerna jag saknar. I över ett halvår har jag nu glidit runt här hemma i leggings och tredagars-knuten i håret, inte sminkat mig mer än om jag ska iväg, mina dagar har bara cirkulerat kring detta lilla liv SOM JAG INTE NOOOOG kan poängtera hur mycket jag älskar att umgås med. Hon är världens vackraste och bästaste lilla barn. Så tidig med allt, så stolt jag är över henne. Ett riktigt A-barn, som en jag känner sa.
 
Så nej, nu har jag börjat ta tag i mig själv för det är det enda jag faktiskt jag förändra nu innan jag kliver in på fiket igen i sommar och börjar jobba igen. Har plockat fram alla mina skor med klack för nu är det dags för en glammigare vardag! För när ska jag annars klä upp mig och vara snygg? Hade med glädje sassat runt i mina mördarheels här hemma om dagarna när jag tar hand om lilltjejen eller dammsuger, men jag har lärt mig av grannarna ovanför oss att det är jävligt lyhört i golven så jag skonar vår trevliga granne som bor under oss från det. Sminkar mig ordenligt varje dag, lägger tid på håret, och fan asså det känns mycket bättre! Är så less på mina trötta hoodtröjor som jag dragit på mig varje dag nu i flera månader. Det kanske funkar att sätta möbeltassar på klackarna så jag kan gå runt i dem här hemma utan att störa grannen? ;) HAHA.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0