24 maj - Borgholm

2014-05-24 @ 22:33:43
1. I'm drunk, I suppose
Sov hos mamma inatt med snäckan, och så åkte vi över till Borgholm i förmiddags för mamma skulle klippa sig hos mostra mi. Satt på salongen och busade med Joline, och när hon hade ätit lite och blev trött så bestämde jag mig för att sätta henne i vagnen och sen gå en sväng i Borgholm så att hon kunde sova. Tog ju däremot närmre en halvtimme för henne att somna, och på den tiden hann jag ju gå runt stan nästan två varv, så fick gå in på alla smågator bara för att få henne att sova. Och just det ja, jag krockade vagnen med en flaggstång mitt på stan när jag för ett ögonblick böjde mig fram i vagnen för att lägga upp min plånbok och telefon inuti vagnen istället för att det skulle ligga på fotstödet och guppa runt och kanske trilla ner, och självklart så såg ett gäng tanter bredvid mig det och började viska om att "...ja så går det när man går med telefonen i handen!". Och jag blev skitsur och ville ba "JAG HÖLL INTE PÅ MED TELEFONEN JAG LA DEN TILLRÄTTA" men jag höll masken och vandrade vidare. Barnet sov förövrigt igenom hela incidenten så där var det ingen fara.
 
Annars så har jag fått början till en bränna som - hör och häpna - INTE har utvecklat sig till ilsket röd och irriterad hud som svider och kliar = soleksem! Än, åtminstone. Det är ju annars standard för någon med min hy. Jag har även hittat en mikroskopiskt liten fästing i ena ljumsken som jag verkligen inte fattar hur den kom dit eftersom jag inte ens varit i närkontakt med någon form av växtlighet de senaste dygnen. Och ikväll insåg jag att jag endast fått i mig en kopp kaffe + några smörgåsrån på hela dagen. Får kompensera imorn med currykyckling!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0