26 oktober - så lång dag?!

2014-10-26 @ 16:19:12
1. I'm drunk, I suppose
Näe hörrni, detta med att ställa tillbaka klockan är jag INGET fan av. Innan jag blev mor så var det väl kanske inget jag märkte av direkt, men NU... Herregud. Barnet vaknade 06:22 idag och jag ville mest skrika "NOOOOO" högt, men det gjorde jag ju inte naturligtvis. Så ja, den här dagen har känts otroligt lång, redan vid lunch kändes det som att det var eftermiddag hahaha. 
 
 
Och när vi ändå är igång och gnäller, så kan vi ju ta en liten lista på saker jag behöver i mitt liv nu:
  • Ett jobb. Vad som helst duger så länge det inte innefattar 8 timmar arbetsdag vid ett skrivbord och hantera arga eller missnöjda människor per telefon.

  • En vaxning av benen. Har odlat de senaste dagarna nu bara för att kunna ge mig på detta otäcka för första gången. Ser framför mig en skräckscen med mycket blod och höga skrik. Låt oss hoppas att jag överlever.

  • Julstämning. Har härjat med N som fan de senaste dagarna om att jag vill ha jul NU. Jul-älskare som jag är så tycker jag det känns helt okej och inte alls orimligt att affärerna har plockat fram julpyntet innan halloween ens har passerat.

  • En bil. För det hade varit gutt. Och för att jag saknar att köra bil.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0