6 feburari - flow

2015-02-06 @ 20:41:00
1. I'm drunk, I suppose
Saker och ting flyter på så jävla bra just nu (peppar peppar!). I januari nu så började jag jobba i vikariepoolen för förskolan, det har funkat jättebra och jag har en helt annan inställning nu till att jobba med ungar jämfört hur jag kände det precis efter att jag tog studenten. Antar att det ändras när man skaffar barn själv! Och när man gått såhär länge utan jobb som jag gjort, så känns det lite korkat att inte jobba inom det man faktiskt är utbildad till - har ju förvisso haft kortare anställningar och har hunnit vara preggo och mammaledig dessutom men ändå. Och ni som känner mig vet ju att jag har sökt med ljus och lykta efter ett butiksjobb i flera år utan resultat, det är svårt som fan även att Kalmar är en handelsstad och ännu svårare blir det ju när man saknar erfarenhet inom just det. Men förra veckan hände det äntligen - genom lite kontakter och tack vare att jag var där på en intervju i december men inte fick jobbet just då, så har jag nu äntligen fått en timanställning i en skobutik här i stan. Fantastiskt roligt! Så nu sitter jag här med två jobb och är så jävla nöjd, haha!
 
Flyttat har jag ju också gjort. Fick hjälp med att flytta mina möbler eftersom jag saknar både starka muskler och kunskaper om att köra med släp (kan ju knappt köra bil som det är...), men sen slet jag och farmor ensamma i två dagar med att packa ner hela min lägenhet och städa. Fan vilken powerwoman hon är alltså. Känner inte många 80-åringar som pallar klättra på stolar och putsa fönster och skrubba kylskåp som hon. Ska bli som henne när jag blir gammal.
Ja så nu är jag utflyttad från Nybban och är tillbaka i Kalmar. FINALLY. Livet är bra just nu, jajjemäään.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0