14 februari - skitcupcakes

2012-02-14 @ 23:54:37
1. I'm drunk, I suppose
Ja asså. Skulle ju lyxa till det och göra fina cupcakes till mig och mannen idag eftersom det är Alla Hjärtans Dag och allt. Och eftersom de senaste jag gjorde här blev så lyckade, så var det ju givet att dessa skulle bli lika bra tyckte jag. Så var ju inte fallet.

För det första så failade det redan i ugnen. Var tvungen att köpa nya muffinsformar i affären, och då sortimentet inte var jättestort här på Coop Konsum i Blomstermåla så stod jag länge och valde mellan lite lyxigare, höga och fina formar eller om jag skulle ta budgetvarianten med fler i... Olyckligtvis tog jag ju budgetvarianten (never again när det gäller muffinsformar!), vilket slutade med att nästan hälften av muffinssmeten rann ut i ugnen och la sig i plåten istället...


Inte så vackert. Sen skulle det ju på glasyr också, och den var inte nån höjdare. Men jag är ju inte så jäkla förtjust i florsockerbaserad frosting heller så det hade jag ju kunnat lista ut, trodde ju det berodde på att jag bara smakat äckliga såna glasyrer men det beror visst på konsistensen har jag kommit på... Och allt som allt så blev det bara dåligt.



För den som vill veta var det alltså cupcakes med smak av svartvinbärs-te. Lät ju gott (och det var ju inget större fel på själva kakan egentligen), men njaa... Det var sådär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0